Sarma

SARMA

Sarma je balkanska zeljno-mesna jed, ki smo jo posvojili tudi v Sloveniji. Ponavadi jo pripravljemo ob koncu starega, ali v začetku novega leta. Sarma je odlična izbira za družabne dogodke, saj se je ne splača pripravljati v majhnih količinah. Receptov kako tole jed pripraviti je mnogo. Vsaka kuhinja ima svojega. Tokrat sem sarmo pripravljala prvič in se je kar dobro izšlo. Naslednjič bom morda še kaj dodala, kaj odvzela. Te jedi iz enega lonca tako ali tako niso nikoli enake.
Pa veselo z(a)vijanje vam želim. ;)

Zahtevnost: srednja

Čas priprave: 45 minut predpriprave, dobri dve uri kuhanja

Sestavine:
(za 12-15 sarm)

1 kg kislega zelja v listih
500 g mletega mesa
150 g riža
1 mala čebula
1 majhen korenček
1 l - 1,5 jušne osnove
10 dag suhega mesa ali slanine
sol
poper

podmet: 30 ml olja, 1 velika žlkica moke, 1 amjhan žlička paradižnikove mezge, 1 majhna žlička rdeče paprike v prahu

Priprava:

1 Najprej si pripravite vse sestavine, nasekljajte korenček in čebulo. V mleto meso vmešajte surovo čebulo, riž, sol in poper. Ločite liste od zeljne glave.

2 Pripravljeno maso zavijte v zeljne liste, to lahko storite tako:

http://www.youtube.com/watch?v=GjLrwEYrm8k  rolanje se začne pri peti minuti

Ta recept se tudi zelo razlikuje od mojega, a lahko ga poskusite. Jaz se nisem držala te tehnike ampak sem jih zvila po svoje, pa je ravno tako funkcioniralo. Najprej sem zeljnemu listu stanjšala debel del pri peclju (lahko ga tudi odrežete). Maso sem nadevala na širši del in zvila, stranske liste sem popravila v sredino in sarmo zavila do konca. Na koncu sem jih previdno fiksirala z zobotrebci. Pač, treba se je znajti. ;)

3 Na dno lonca nadevajte polovico nasekljanega zelja, ki vam je ostalo. Nanj nadevajte sarme in jih pokrijte z drugo polovico nasekljanega zelja. Zložite še preostale sarmice, med njih vtaknite meso in nanje pritisnite krožnik. Prelijte z vročo juho, da bo sarma skoraj pokrita. 

4 Sarmo pristavite na visok ogenj in počakajte, da voda skoraj povre. Potem nanjo pritisnite krožnik, zmanjšajte ogenj in kuhajte eno uro.

5 Po eni uri naredite podmet. Segrejte olje, dodajte moko, papriko in paradižnikovo mezgo in popražite minuto ali dve. Sarmice prelijte s podmetom ter jim dolijte nekaj vode, da nastane nekaj omake. Spet pokrijte s krožnikom in kuhajte še naslednjo uro.

Sarmo ponudite s pire krompirjem ali kruhom. Brez zadržkov jo lahko skuhate za nekaj dni naprej, saj je naslednji dan še boljša. 

Dober tek! :)



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pečene puranje krače

Gobova juha z ajdovimi žganci

Prebranec s klobaso